Δευτέρα, 31 Μαρτίου 2008

Η υπόσχεση

Tο κείμενο που ακολουθεί, σε μετάφραση, είναι γραμμένο από τον Colin Bass, που ως Sabah Habas Mustapha ήταν η ψυχή της θρυλικής μπάντας των 3 Mustaphas 3 (περισσότερα δείτε σε προηγούμενο post). Σήμερα είναι μουσικός, παραγωγός, συγγραφέας και παρουσιαστής στο εβδομαδιαίο ραδιοφωνικό show του RBB Radio Multikulti and WDR Funkhaus Europa στη Γερμανία και συντελεστής του Rough Guide to World Music και άλλων εκδόσεων (www.colinbass.com)

Είτε έχετε βρεθεί στον υπέροχο κόσμο του Boban Marković, είτε όχι, δώστε προσοχή. Γιατί τίποτα δεν μένει ακίνητο, κι ενώ η ζωή είναι σύντομη, οι νύχτες είναι μεγάλες και υπάρχουν πάντα καινούριες ιστορίες να αφηγηθούν. Αυτή η ιστορία είναι για μια υπόσχεση που πραγματοποιήθηκε. Ο Boban Marković, ο «βασιλιάς των βαλκανικών χάλκινων» έδωσε τα κλειδιά της οικογένειας στον γιό και διάδοχό του, Marko. Τα ενθουσιώδη χέρια του, κρατούν τώρα το τιμόνι και είναι έτοιμος να ξεκινήσει σε αναζήτηση νέων οριζόντων. Ο Boban είναι ακόμη δίπλα του φυσικά, επιτηρώντας, με την πατρική ματιά του, αλλά τον ρυθμό δίνει η ανήσυχη ενέργεια του Marco. Ακούστε λοιπόν…

Το μήλο κάτω απ’ τη μηλιά θα πέσει. Στον παθιασμένο κόσμο της Σέρβικης μουσικής των χάλκινων, ο Boban Marković είναι ένα όνομα που ξεσηκώνει εδώ και πολλά χρόνια. Απόγονος γενεών μουσικών από την πόλη Vladicin Han, στο νότο της Σερβίας, έχει περπατήσει στα μουσικά μονοπάτια των τσιγγάνων προκατόχων του.

Πρόκειται για μια μουσική που αντλεί τις ρίζες της από την Ινδία, μέσα από αιώνες μετανάστευσης και αφομοίωσης. Και είναι αυτή ακριβώς η αφομοίωση που έχει τοποθετήσει τον Boban στην πρωτοπορία αυτού του κινήματος των χάλκινων πνευστών. Ενώ πολλοί συζητούν γύρω από το τι θα έπρεπε και τι δεν θα έπρεπε να επιτρέπεται στον σεπτό χώρο της αυθεντικότητας, εκείνος, με θράσος, έχει προχωρήσει ως εκεί που κανείς δεν πήγε μέχρι τώρα, ακολουθώντας το γούστο του, το ένστικτο και την έμπνευση, αναμιγνύοντας και φτιάχνοντας ένα κράμα της τσιγγάνικης παράδοσης με την αντάρα και την οχλοβοή του ευρύτερου κόσμου.

Jazz, pop, τηλεοπτικά θέματα, οι αερομεταφερόμενοι μουσικοί σπόροι της παγκόσμιας επικονίασης, ήρθαν και φύτρωσαν στα εύφορα χωράφια της φαντασίας του. Εκείνος τα έθρεψε με χιούμορ και με αυτοπεποίθηση τα μπόλιασε στις καλοδουλεμένες ρίζες της μουσικής του παράδοσης.

Η ποιότητα αυτού του μίγματος φάνηκε στον ενθουσιασμό με τον οποίο έγινε αποδεκτό. Ας δούμε όμως και τα απαράμιλλα κατορθώματα της Ορχήστρας του Βoban, της Boban Marković Orkestar. Ναι είναι αλήθεια, έχουν κερδίσει τόσα πολλά βραβεία στον σημαντικότερο ετήσιο διαγωνισμό χάλκινων στον κόσμο, που γίνεται στην Gucha, που πλέον συμμετέχουν μόνο ως επίτιμοι προσκεκλημένοι, μόνο και μόνο για να δώσουν και σε άλλους μια ευκαιρία. Η μουσική τους για την επική ταινία του Emir Kusturica Underground” τους έκανε γνωστούς στο διεθνές κοινό και τα τελευταία χρόνια έχουν κάνει αισθητή την παρουσία τους σε πολλά μεγάλα μουσικά φεστιβάλ ανά τον κόσμο. Σήμερα, με την έκρηξη του Balkan beat, νέοι θαυμαστές προστίθενται συνεχώς. Ανάμεσά τους συγκαταλέγονται και μαγικοί χειριστές του διεθνούς dancefloor όπως ο Dj Shantel, ο Zach Condon από την Beirut Band και οι Balkan Beat Box, οι οποίοι τον αναγνωρίζουν, κάνουν sampling τα τραγούδια του και τα αφιερώνουν στον άρχοντα των χάλκινων.

Αυτή λοιπόν είναι η κληρονομιά του νεαρού Marko Marković, ένας μανδύας που με ανυπομονησία έχει τυλίξει γύρω του. Η υπόσχεση δόθηκε αρχικά, όταν ήταν μόλις επτά χρονών, στα εννιά του ο Marko ξεκίνησε τα μαθήματα με δάσκαλο τον παππού του, πατέρα του Boban, στα δεκατρία του έκανε την πρώτη του ηχογράφηση με την Orkestar. Έτσι η υπόσχεση ανανεώθηκε από τον Boban, αν ο Marko συνέχιζε τον ίδιο δρόμο, θα έπαιρνε τα ινία της μπάντας όταν θα ήταν στην κατάλληλη ηλικία. Όλες οι υποσχέσεις πραγματοποιήθηκαν στα 18α γενέθλια του Marko, το Μάρτιο του 2006, όταν πάνω στη σκηνή σε μία συναυλία στο Βερολίνο, ο Boban παρέδωσε δημοσίως τη σκυτάλη στο γιό του.

Έτσι τώρα η μπάντα λέγεται the Boban i Marko Marković Orkestar. Κι έχουμε ακόμη και τον πρώτο τους δίσκο, όπου ο Marko είχε πλήρη ελευθερία στο studio, μια ευκαιρία που άδραξε με γούστο (σ.σ. αναφέρεται στο άλμπουμ Go Marko Go! που κυκλοφόρησε στο τέλος του προηγούμενου χρόνου από την Piranha Records). Από την ακαταμάχητη πρόσκληση του πρώτου ρουμάνικου χορού, έως το ρωσικό σκοπό που κλείνει το δίσκο και μέσα από το Bubumara medley οι αυτοσχεδιασμοί κυριαρχούν.

Είτε απολαμβάνει κοκτέιλ σε lounge bar του Βελιγραδίου, με εκθαμβωτική δεξιοτεχνία, σε στυλ bigband jazz, οδηγώντας τον Herb Alpert σε έναν περίπατο στα βουνά, ηρεμώντας μας με μια τρυφερή μπαλάντα ή χορεύοντας μας σε funky disco ρυθμούς, η Orkestar νιώθει άνετα όπου και να βρίσκεται. Είναι ακόμη η καλύτερη και πιο καινοτόμα Βαλκανική μπάντα χάλκινων και με τον Marko στο τιμόνι, έχει φύγει σε νέες κατευθύνσεις, μεταφέροντας την παράδοση στον κόσμο και φέρνοντας τον κόσμο πίσω στην παράδοση.

Το μήλο κάτω απ’ τη μηλιά θα πέσει.

Σημείωση: Η Boban i Marko Marković Orkestar θα είναι μαζί μας στις Γιορτές της Γης, το Σάββατο 12 Ιουλίου 2008

Σάββατο, 29 Μαρτίου 2008

Gaia Festival: Έχει και η προχειρότητα τα όριά της

Είχα ψιλοενθουσιαστεί όταν έμαθα ότι στο πρόγραμμα του Gaia Festival συμπεριλαμβάνονταν και οι Watcha Clan, το τελευταίο τους άλμπουμ Diaspora Hi-Fi ήταν καταπληκτικό, και φυσικά είχα αποφασίσει ότι θα πάω οπωσδήποτε.
Με είχε παραξενέψει λίγο ότι δεν είδα πουθενά μια αφίσα για την συναυλία τους, το πρωί της ίδιας μέρας πέρασα από το Orient, ούτε εκεί είχε έστω μια αφισούλα, κάτι υποψιάστηκα και έψαξα στο διαδίκτυο μήπως και ακυρώθηκε. Όμως τόσο στην ιστοσελίδα του φεστιβάλ, όσο και του Principal αναφερόταν κανονικά η συναυλία και οι φόβοι μου διασκεδάστηκαν οριστικά όταν, στην μικρή μου έρευνα, έπεσα πάνω σε ένα προχθεσινό δημοσίευμα στον Ελεύθερο Τύπο. Ε, δεν μπορεί, αν είχε αναβληθεί δεν θα έστελναν δελτίο τύπου την προηγούμενη.
Αρνήθηκα την πρόταση κάποιων φίλων για άλλου τύπου έξοδο και παρά την ίωση και τα δέκατα που με έχουν τσακίσει τις τελευταίες μέρες και αφού ήπια μια αναβράζουσα ασπιρίνη για να αντέξω στις 10.30 ήμουνα στο Orient. Υποψιασμένος ακόμα κοίταξα προσεκτικά όλες τις αφίσες μήπως και είχε αναβληθεί και πήγαινα τζάμπα, αλλά εντάξει. Όταν μπήκα μέσα κανείς δεν μου ζήτησε εισιτήριο παρόλο που κοντοστάθηκα στην είσοδο, ο κόσμος ήταν αρκετός για το Orient αλλά λίγος για συναυλία με τέτοιο όνομα (το απέδωσα στην υποτονική διαφήμιση) και το παταράκι για τους μουσικούς ψιλοτραγικό (μεγάλη κατανόηση πρέπει να έχει το γκρουπ σκέφτηκα). Τέλος πάντων βρήκαμε ένα τραπεζάκι που δεν έβλεπε το πατάρι (θα μετακινηθούμε λίγο όταν αρχίσει η συναυλία είπαμε), η κοπέλα που ήρθε για την παραγγελία μας ενημέρωσε ότι το πρώτο ποτό ήταν ακριβότερο λόγω του live, σιγοπίναμε τα ποτά μας και περιμέναμε καμιά ώρα να ξεκινήσει η συναυλία. Έπεσε ένα ηχητικό σποτ για το gaia festival, κάποια κινητικότητα δημιουργήθηκε, και ξαφνικά η αποκάλυψη: οι μουσικοί που έλαβαν τις θέσεις τους στο παταράκι δεν ήταν οι Watcha Clan, αυτοσυστήθηκαν ως οι “Encore” και έπαιζαν ελληνικό έντεχνο. Μας εξαπάτησαν ψέλλισα στην υπόλοιπη παρέα, φωνάξαμε την κοπέλα που σέρβιρε για κάποιες εξηγήσεις, μας είπε ότι αρρώστησε τελευταία στιγμή η Sista και η συναυλία ακυρώθηκε, δεν αγριέψαμε, άλλωστε η κοπέλα δεν μας έφταιγε σε τίποτα, σκάσαμε από 10 ευρώ για το ποτό και το live (που όμως δεν θέλαμε να παρακολουθήσουμε) και φύγαμε, στο δεύτερο τραγούδι, οργισμένοι με την ανευθυνότητα της διοργάνωσης.
Για να εξηγούμαστε, είναι ανθρώπινο να αρρωστήσει ένα μέλος του γκρουπ και να ακυρωθεί η συναυλία, το κατανοούμε. Σε αυτήν την περίπτωση όμως οφείλεις να το ανακοινώσεις αμέσως στις ιστοσελίδες σου, να τοποθετήσεις μια ευκρινή ανακοίνωση στην είσοδο και να ενημερώνεις τους πελάτες σου ότι η συγκεκριμένη συναυλία ακυρώθηκε και εκτάκτως θα παίξει ένα άλλο γκρουπ. Δεν κατανοούμε την πρακτική να κάνεις το κορόϊδο μπας και τσιμπίσεις κανα ευρουδάκι παραπάνω από κάποιους αφελείς σας εμάς. Θα περιμέναμε περισσότερο σεβασμό στο συναυλιακό κοινό ειδικά από ανθρώπους που έχουν μεγάλη εμπειρία στην διοργάνωση live.


Η απάντηση
Το οτι το μονο που θέλατε να πετυχετε είναι να δυσφημίσετε το φεστιβάλ φαινεται απο την πρώτη παρουσίαση του στο σαιτ σας. ΤΕΤΟΙΑ ΚΑΚΕΝΤΕΡΕΧΕΙΑ ΚΑΚΙΑΣ ΠΕΘΕΡΑΣ...Γιατι όμως μήπως γιατι το δικό σας φεστιβάλ εχει "κλεψει" λίγο απο το όνομα μας και λίγο απο το σκεπτικό μας κάποια χρόνια μετά?
Εμείς δεν είπαμε τίποτα, μακάρι να γίνουν 10 τέτοια φεστιβάλ, γιατι στην ένωση των φεστιβάλ της Ευρώπης μάθαμε να σεβόμαστε να συνεργαζόμαστε και να κατανοούμε γιατί ο στόχος είναι κοινός.
Η μικρότητα που δείχνετε χαρακτηρίζει και την ποιότητά σας. Κρίμα γιατί υπήρξα απο τα ιδρυτικά μέλη της ΟΙΚΟΤΟΠΙΑΣ και επι χρόνια υποστηριχτής της, ελπίζω να μην προέρχεστε απο εκεί.
'Οσο αφορά την αναβολή του σχήματος είναι κατι που συμβαίνει κάποιες φορές και αναφέρεστε σε έναν άνθρωπο που έχει στο ενεργητικό του πάνω απο 2000 διοργανώσεις συναυλιών και έχει αφήσει αρκετά ίχνη και ΚΑΝΕΝΑ αρπαχτής, ειδικά για την Θεσσαλονίκη. Για εσάς προς το παρόν δεν γνωρίζω τίποτα, περα απο ότι μου θυμίζετε τους χαραχτηριστικούς τύπους που επιβιώνουν στην Θεσσαλονίκη με τους αφορισμούς του Μπαγιάτι κρατώντας την πόλη στον Μεσαίωνά της.
Και συνεχίζω, η ασυνέπεια προήλθε απο τους πολυεκτιμημένους κατα τα άλλα απο εσάς καλλιτέχνες,που ειδοποιήσαν για την ασθένεια απο το ιατρείο του αεροδρομίου στις 17.00 της Πέμπτης , ποιά εφημερίδα θα προλάβαινε να αναφέρει την ακύρωση για την Παρασκευή όταν καλά καλά δεν αναφέρθηκαν στην εκδήλωση. Το σάιτ που ενημερώθηκε άμεσα ήταν φυσικά στο MYSPACE γιατί το άλλο ελέγχεται απο άνθρωπο που δεν βρισκεται Θεσσαλονίκη και γιατί είναι υπό κατασκευή. (Γιατί δεν μας χρηματοδοτούν ούτε δήμοι ούτε άλλοι φορείς, γιατί οι χορηγοί μας συμβολικά συμμετέχουν με επι μέρους στηρίξεις).
Ενημερώθηκαν άμεσα τα σημεία πώλησης εισιτηρίων τα ραδιόφωνα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη και σχετικοί δημοσιγράφοι.
ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΟ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΕΚΤΟΣ ΑΠΟ ΕΣΑΣ ΚΑΝΕΝΑΣ ΑΛΛΟΣ ΔΕΝ ΔΙΑΤΥΠΩΣΕ ΠΑΡΑΠΟΝΟ. και Ω Θεοί των συμπτώσεων είστε μυημένος στον χώρο των συναυλιών και με ένα φεστιβάλ που ονομάζεται
"ΓΙΟΡΤΕΣ ΤΗΣ ΓΗΣ"...
Δηλώσατε ότι στο ΟΡΙΕΝΤ κανείς δεν σας ζήτησε εισιτήριο αλλά παρόλα αυτά δέν μπήκατε στον κόπο να ρωτήσετε, ούτε όταν πληρώσατε ΜΟΝΟ το ποτό που ήπιατε δεν είπατε ότι ήρθατε για το άλλο σόου , γιατί αν το λέγατε θα σας επιστρέφαν και την αξία του ποτού που πήρατε.
Αλλά η κακία σας έκρινε τα πάντα...μιλάτε για συνθήκες συναυλιών για αυτούς που βάλαν την Θεσσαλονίκη στον χάρτη των συναυλιών...Και όπως σας ξαναείπα άλλα δυο τρία τέτοια κακοπροαίρετα σχόλια να είχα θα έλεγα οτι δέν αξίζει τίποτα να κάνεις για τους αχάριστους.
Σας εύχομαι να μην σας τύχουν κριτές σαν και εσάς...
Στεφανίδης Νίκος
ΥΓ. Περιμένω για λόγους δεοντολογίας να ανεβάσετε στο μπλογκ σας ολόκληρη την απάντηση μου. Θα παρακαλούσα ενυπόγραφη την απάντησή σας έστω στο e mail σας...
ΥΓ.2 επισυνάπτω την ακύρωση προς ικανοποίηση της περιέργειά σας
Hello Nikos,this noon at the airport, Karine (lead singer of the band) get a malaise (sickness) and the emergency crew of the airport came, they say she can't take the plane regarding to her health... I'm really sorry for you and your partners but we got to cancel the shows, let's say that we could plan those shows again in october...thanks for understanding,Soupa Ju


Και ένα δικό μας σχόλιο
Ο εκνευρισμός είναι σίγουρα κακός σύμβουλος, θα αναγνωρίσω ότι το αρχικό δικό μας σχόλιο γράφτηκε κάτω από τέτοιες συνθήκες καθώς ο συντάκτης του το έγραψε αμέσως μετά το γεγονός, με πυρετό και προφανώς νοιώθοντας, δικαίως ή αδίκως, εξαπατημένος, όχι για τα 10 ευρώ που πλήρωσε αλλά για το χαμένο του βράδυ. Πάντως οι αιτιάσεις του παραμένουν, εντάξει οι εφημερίδες δεν προλάβαιναν να ενημερωθούν, ο υπεύθυνος του site έλειπε, χαρτί και μολύβι δεν υπήρχε για να γραφτεί μια ανακοίνωση και να τοποθετηθεί στην είσοδο;
‘Οσο για την δική μας «κακεντρέχεια κακιάς πεθεράς» νομίζω ότι μπορεί να κριθεί από τους αναγνώστες, καθώς το blog μας ήταν από τα ελάχιστα που αναφέρθηκαν στο φεστιβάλ, δυστυχώς όχι αναμασώντας τα δελτία τύπου αλλά επισημαίνοντας τα επικοινωνιακά και άλλα προβλήματα που μας ενόχλησαν. Οι μουσικές που προτείνει μας αρέσουν και θα είμαστε σίγουρα εκεί γράφαμε ξεκάθαρα και το εννοούμε ακόμα.
Τα υπόλοιπα περί «κλοπών» (ειδικά όταν το σκεπτικό αποτελούν οι μεταφυσικές ανοησίες του Λάβλοκ) και λοιπά “καλο”ντρεχή (ας μου συγχωρεθεί ο κακόηχος νεολογισμός) δεν θα θέλαμε να τα σχολιάσουμε. Είπαμε ότι ο εκνευρισμός δεν είναι καλός σύμβουλος.
Σταύρος Υφαντής

Τρίτη, 18 Μαρτίου 2008

Gaia Festival 2008

Εντάξει απέχει από το να χαρακτηριστεί ως φεστιβάλ, στην πραγματικότητα πρόκειται για μια σειρά από συναυλίες, είχε και κάποια προβλήματα στην επικοινωνία (βλέπε προηγούμενο post) αλλά οι μουσικές που προτείνει μας αρέσουν και θα είμαστε σίγουρα εκεί. Ήδη έγινε η πρώτη συναυλία, το προηγούμενο Σάββατο, 15 Μαρτίου, με τους Οjos De Brujo Soundsystem, παρόλο που δεν έλειψαν και κάποια αρνητικά σχόλια (βλέπε εδώ). Το υπόλοιπο πρόγραμμα πάντως έχει ως εξής:

Παρασκευή 21 Μαρτίου, 9 μ.μ.
Οι Caravan Palace από τη Γαλλία, με electro - swing - jazz manouche ρυθμούς και support τους Boet Band (πρώην Βόρειοι Εταίροι) με βαλκανικά ηχοχρώματα, αυτοσχεδιασμούς και σκηνική δράση. Στην Θεσσαλονίκη, εμφανίζονται στο Principal club και την επόμενη μέρα, Σάββατο 22 Μαρτίου, στην Αθήνα στο Planet Music (Mετς). Τιμή εισιτηρίου 15 ευρώ προπώληση, (20 στο ταμείο)

Παρασκευή 28 Μαρτίου, 10 μ.μ.
Οι Watcha Clan, ένα μεσογειακό καραβάνι σε ένα μαγικό ταξίδι, από τα βαλκανικά βουνά στις μεσογειακές ακτές. Το νέο τους άλμπουμ Diaspora Hi-Fi βρίσκεται ήδη στην 1η θέση στα Worlds Music European Charts. Στην Θεσσαλονίκη, εμφανίζονται στο Orient και την επόμενη μέρα, 29 Μαρτίου, στην Αθήνα στο Planet Music (Mετς). Τιμή εισιτηρίου 15 ευρώ.

Παρασκευή 4 Aπριλίου, 10 μ.μ.
Οι Balkan Beat Box (Ισραήλ), ragga και hip hop με βαλκανικά πνευστά και αραβικές μελωδίες. Μαζί τους οι Ziveli Orkestar, μια μπάντα χάλκινων πνευστών από τη Γαλλία, που έγιναν ευρύτερα γνωστοί από την διαφήμιση της URSUS. Στην Θεσσαλονίκη, εμφανίζονται στο Principal club και το επόμενο βράδυ, 5 Απριλίου, στην Αθήνα στο Kerameikos live. Τιμή εισιτηρίου 25 ευρώ.

Σάββατο 5 Aπριλίου, 11 μ.μ.
Ο Shantel, αυτός ο απίθανος τύπος που απολαύσαμε το καλοκαίρι στις Γιορτές της Γης, ανατρέπει τις καθιερωμένες έννοιες του ύφους και της μορφής, σε μια παρανοϊκή ανάμιξη μουσικών που υπονομεύει την αναζήτηση της μουσικής “αυθεντικότητας”. Το τσιφτετέλι συναντά το hip hop, τα χάλκινα, την reggae και το rocknroll. Στην Θεσσαλονίκη, εμφανίζεται στο Orient, ενώ το προηγούμενο βράδυ, την Παρασκευή, στην Αθήνα, στο Club K46 (Γκάζι). Τιμή εισιτηρίου 15 ευρώ.

Παρασκευή 11 Aπριλίου, 10 μ.μ.
Οι 17 Hippies, μια πολυμελής μπάντα (εντάξει δεν είναι 17 αλλά 13) από η Γερμανία, που αναμιγνύει παραδοσιακή μουσική από Ανατολική Ευρώπη, Γαλλία και Αμερική, με τους ρυθμούς του Βερολίνου. Στην Θεσσαλονίκη, εμφανίζονται στο Principal club και το επόμενο βράδυ, 12 Απριλίου, στην Αθήνα στο Kerameikos live. Τιμή εισιτηρίου 15 ευρώ προπώληση, (20 στο ταμείο)

Τετάρτη, 5 Μαρτίου 2008

Ανακατωσάρια 2008

Για να μη ξεχνιόμαστε, μπροστά μας είναι το τελευταίο σαββατοκύριακο του καρναβαλιού και μια ακόμα ευκαιρία για διασκέδαση και χορό. Εκδηλώσεις γίνονται πολλές, σε χωριά και πόλεις, είτε αναβιώσεις παραδοσιακών εθίμων είτε παρελάσεις αρμάτων με λάτιν ρυθμούς. Αν θέλετε κάτι πιο αυθόρμητο δεν έχετε παρά να ανηφορίσετε ως τα Γρεβενά. Εδώ και μερικά χρόνια (από το 2000) αναβιώνουν τα Ανακατωσάρια με διοργανωτή τον Μοτοσυκλετιστικό Όμιλο Γρεβενών και την συμπαράσταση πλήθους τοπικών φορέων. Από την Πέμπτη 6 Μαρτίου ως και την Καθαρή Δευτέρα με κεντρικό θεματικό πυρήνα των εκδηλώσεων την μετανάστευση. Ένα μαύρο καπέλο και λίγο φούμο στο πρόσωπο, μπάντες με χάλκινα στους δρόμους, όλη η πόλη μια παρέα και χορός ως το πρωί.

Το πρόγραμμα των εκδηλώσεων (γιατί όλα τα υπόλοιπα είναι αυθόρμητα) έχει ως εξής:

Πέμπτη: Οι μαθητές των σχολείων της πόλης παίζοντας κρουστά, αναλαμβάνουν της έναρξη των εκδηλώσεων. Οι ορχήστρες πνευστών και οι μπάντες κρουστών δρόμου συνεχίζουν την γιορτή στους δρόμους.

Παρασκευή: Στις 12:00 το μεσημέρι οι Μανιταρόφιλοι Δυτικής Μακεδονίας για άλλη μια χρονιά πλημμυρίζουν την κεντρική πλατεία με γεύσεις και αρώματα με τη συνοδεία χάλκινων ορχηστρών. Στις 21:00 το βράδυ οι δρόμοι αντηχούν τους ήχους των χάλκινων οργάνων και τους ρυθμούς των ορχηστρών κρουστών δρόμου μέχρι αργά το βράδυ. Τη βραδιά κλείνει στις 01:00 τα ξημερώματα ο Θανάσης Πολυκανδριώτης με τη δεκαεπταμελή ορχήστρα του, στα «Μανάβικα» κάτω από το δημαρχείο Γρεβενών, παρουσιάζοντας το έργο του Μάνου Χατζιδάκι «Ο σκληρός Απρίλης του ‘45»

Σάββατο: Στις 21:00 το βράδυ η τελετή έναρξης δίνει το σύνθημα για το ολονύχτιο γλέντι. Οι μπάντες κρουστών δρόμου και οι ορχήστρες χάλκινων παίρνουν τις θέσεις τους στους δρόμους της πόλης και παίζουν μέχρι το πρωί. Στις 05:00 τα ξημερώματα ο Κωνσταντίνος Βήτα θα παρουσιάσει στη μεγάλη σκηνή της κεντρικής πλατείας Γρεβενών το έργο του "Transformations" συνοδευόμενο από video art.

Κυριακή: Στις 21:00 το βράδυ ο Boban Markovic θα εμφανιστεί στη μικρή σκηνή της κεντρικής πλατείας Γρεβενών με τη 14μελή ορχήστρα του. Οι ορχήστρες χάλκινων και κρουστών για άλλη μια μέρα στους δρόμους της πόλης θα δώσουν το παρόν και στις 01:00 τα ξημερώματα η Μάρθα Φριντζήλα θα παρουσιάσει το «Baumstrasse» στα «Μανάβικα» κάτω από το δημαρχείο Γρεβενών

Kαι την Καθαρή Δευτέρα οι εκδηλώσεις τελειώνουν με το παραδοσιακό σαρακοστιανό τραπέζι που στήνεται στις 14:00 το μεσημέρι στα «Μανάβικα». Για περισσότερες πληροφορίες: http://www.anakatosaria.gr/

Πάντως η ομάδα των Γιορτών της Γης, θα βρισκόμαστε στην Βλάστη, το τριήμερο και μάλλον θα πεταχτούμε ένα βράδυ ως τα Γρεβενά. Στην Βλάστη, όπου το βράδυ της Κυριακής στήνεται στην κεντρική πλατεία ο «φανός», μια μεγάλη φωτιά και τριγύρω ο χορός με παραδοσιακά πολυφωνικά σκωπτικά και άσεμνα τραγούδια. Και την Καθαρή Δευτέρα, φασολάδα και λαγάνες σε όλους από τον Σύλλογο «Οι φίλοι του Χειμώνα». Καλές απόκριες λοιπόν, όπου κι αν πάτε.

Δευτέρα, 3 Μαρτίου 2008

World Music Charts Europe – Μάρτιος 2008

1. DIASPORA HI-FI Watcha Clan, France (Piranha). Δεύτερος μήνας στα charts, από την 3η στην 1η θέση.

2. FRAGILE BEAUTY Huong Thanh, Vietnam/France (ACT). Εντυπωσιακή είσοδος κατευθείαν στην 2η θέση για την βιτεναμέζα τραγουδίστρια με την φοβερή φωνή.

3. WAMATO Les Amazones de Guinee, Guinea (Sterns). Δεύτερος μήνας στα charts με ελαφρά πτώση, από την 2 στην 3 θέση.

4. THE MANDE VARIATIONS Toumani Diabate, Mali (World Circuit). Νέα είσοδος με το ολοκαίνουργιο άλμπουμ του μαλινέζου βιρτουόζου του kora.

5. GRANDE FINALE Magnifico, Slovenia (Arih). Εντυπωσιακή άνοδος για τον σλοβένο “desperado” κιθαρίστα Magnifico. Από την 18η στην 5η θέση.

6. 1 REAL DJ Dolores, Brazil (Ziriguiboom). Πρώτη βδομάδα στα charts και 6η θέση.

7. KOBZAR Haydamaky, Ukraine (EastBlok). Επίσης πρώτη βδομάδα στα charts και 7η θέση για το ethno folk συγκρότημα από την Ουκρανία.

8. ELS AMANTS DE LILITH Lidia Pujol, Spain (Temps). 3ος μήνας στα charts, από την 11η στην 9η θέση και τώρα στην 8η.

9. THE SOUL OF ARMENIA Djivan Gasparyan, Armenia (Network Medien). 4 μήνες στα charts, 2 μήνες στην 1η θέση και φυσιολογική πτώση πλέον στην 9η θέση για τον αρμένιο συνθέτη και δεξιοτέχνη του duduk (αρμένικο φλάουτο από ξύλο ροδακινιάς).

10. TAKSIM TRIO Taksim Trio, Turkey (Doublemoon Records). 12η θέση τον Δεκέμβριο, 5η τον Ιανουάριο, 4η τον Φεβρουάριο και επίσης φυσιολογικά πλέον στην 10η θέση.

11. D'ICI ET D'AILLEURS Soha, France/Algeria (Virgin EMI). Μια προκλητική μίξη του γαλλικού κλασσικού τραγουδιού με reggae και Afro-jazz, από την αλγερινογαλλίδα τραγουδίστρια. 2ος μήνας στα charts, από την 16η στην 11η θέση.

12. SOUL SCIENCE Justin Adams & Juldeh Camara, UK/Gambia (Wayward). 2ος μήνας στα charts γι’ αυτήν την συνεργασία του βρετανού με τον αφρικανό μουσικό.

13. NEW DAWN Neco Novellas, Mozambique (World Connection). 1η είσοδος στα charts για ένα άλμπουμ “απάντηση στην παγκοσμιοποίηση”.

14. 800 Mercan Dede, Turkey/Canada (Doublemoon). Αρκετούς μήνες μετά την κυκλοφορία του 1η είσοδος στα charts.

15. RAISING SAND Robert Plant & Alison Krauss, UK/USA (Rounder). Μια απροσδόκητη συνεργασία του θρύλου των Led Zeppelin με την πριγκίπισσα του αμερικάνικου bluegrass. 3ος μήνας στα charts από την 20η στην 14η θέση και τώρα στην 15η.

16. AKAPELLEANDO Vocal Sampling, Cuba (Skip Records). 1η είσοδος στα charts για το φωνητικό συγκρότημα από την Αβάνα. (προσέξτε και μια a cappella διασκευή του Hotel California).

17. DEVOTION Cheb i Sabbah, USA/India (Six Degrees). 1η είσοδος στα charts για τον ινδό DJ που με έδρα το San Francisco αναμιγνύει κλασσική ινδική μουσική με trance.

18. EL CORAZON TIENE TRES PUERTAS Dulce Pontes, Portugal (Resistencia). 1η είσοδος στα charts για την πορτογαλλίδα ερμηνεύτρια των Fado.

19. BALANCO Deodato Siquir, Mozambique/Denmark (NCB). Ο ντράμερ από την Μοζαμβίκη που ζει πλέον στην Σκανδιναβία επιστρέφει με μια συλλογή από Latin και Afro-jazz grooves. 3ος μήνας στα charts από την 19η στην 15η και τώρα στην 19η θέση.

20. TUMI SESSIONS Chucho Valdez, Cuba (Tumi). 1η είσοδος στα charts και για τον μεγάλο κουβανό πιανίστα, παρόλο που η jazz μάλλον σπάνια εκπροσωπείται στο wmce.

(Με κεφαλαία bold γράφουμε τον τίτλο του άλμπουμ, ακολουθεί το σχήμα, η χώρα και σε παρένθεση η δισκογραφική εταιρεία. Περισσότερες πληροφορίες ή μουσικά κομμάτια μπορείτε να βρείτε ακολουθώντας τα link. Περισσότερα στο http://www.wmce.de/).